Friday 7 December 2012

melayang

bismillah..
musim exam dah masuk so officially mood hari2 ialah homesick..
makanya fikiran akan selalu terbang ke malaysia, ke negeri xx dan kg yy..

fikiran terbang, hinggap pada perbualan aku, mak dgn adik di meja makan lepas bulan puasa...



mak = raya2 ni banyak kes denggi, bulan puasa hari tu sikit kes denggi..tak la banyak sangat kerja nak buat kat pejabat...

aku , adik =oowh

mak= cuba teka kenapa kes denggi kurang waktu bulan puasa, banyak balik waktu raya?

aku, adik = err taktau (muka blur)

mak= klu.cuba relate dgn waktu nyamuk aedes gigit?

adik = hah! dapat jawapan.. nyamuk aedes gigit waktu subuh dgn maghrib.. waktu maghrib tu orang buka puasa dalam rumah ..jadi tak kena gigit nyamukk..

mak= ya , betul ..bila lepas ramadhan, yg suka melepak tepi jalan maghrib2 tu sambung melepak,kena la gigit nyamuk..dapat denggi

aku = oowh... dalam hati malu sebab aku yg medic student tak mampu jawab,adik aku dgn mantopnya mjawab.. sungguh otak aku telah dikaratkan oleh syibsy yg banyak..

okeh, post ni sungguh tak bertema,yg pasti aku sangat2 nak balik msia..moga ALLAH permudah ameen..
mak tunggu anakmu~

No comments:

Post a Comment