Sunday 21 April 2013

ibu kedua

masa mencemburui
amanah memasung kaki
tanggungjawab itu kini rasa berduri

aku manusia
bukan robot jiwa kering
apatah lagi zombi rambut kerinting
beban ini memerah kering
titis kudrat dalam diri
aku penat

sesekali telefon berdering
''ibu kedua memanggil''
kujawab nada malas
telefon tak sudi dipegang
loudspeaker kutekan
''hello,ha ada apa? aku tak free la''

rutin. aku selfish
perasaan aku penting.
''aku busy'' itu sebab kukuh

kacau. jiwa aku kacau.
setiap kali kau kulayan kasar
aku manusia, mulut mendahului akal
akal kata sayang, mulut luah ayat kesat

minta maaf ibu kedua
aku sayang, sayang sangat
rindu, rindu amat
ingin, ingin sekali
singgah bawah teduh
tenangnya gubuk kecil itu
habiskan masa bersama

aku rindu semua itu
moga masa akan melonggarkan ikatan
supaya kita kembali erat bertaut
kejap sebagaimana selalu
aku sayang kamu

-belum cukup kuat .baru tahap ni .kalau dah kerja macam mana nak jadi family woman macam mak ? :'( -

No comments:

Post a Comment