Friday 25 January 2013

cuak -.-

bismillah
tadi aku pegi ziarah suami kpd babysitter ku masa kecik dulu kat hospital..
(mohon doakan beliau yg sedang berjuang utk sembuh lepas kemalangan otw nak ke tmpt kerja sbg pemandu ambulans ..)

ok, i have to admit, langkah pertama masuk ruang hospital rasa cuak tak habis2..
''aku nak jadi doktor? OMG, xpercaya~''
''macam mana aku nak treat patient ni, study pun malas''
''nanti, banyak benda cuak, dlm OT kena bwk buku masuk''
''benda yg belajar tahun lepas pun dah lupa'' :c

maka diri pun mula bermuhasabah
''kau ni study nak mumtaz je ke?''
''nak orang nampak kau pandai??'
''u wanna earn respect with ur brains???''
padahal ,medic is lifelong learning as Islam wants from all muslims..

ok i have to admit,
tadi masa tgh insaf memang fikir nak study rajin2 je
(harap insaf ni bpnjangan haha)
coz i wanna be a good doctor
that treat my patients well

ok ini nampak kejam sangat =='


true doctors sacrifice their needs to care for others
aku dah nmpak banyak contoh
cuma sayangnya aku tak ikut pun apa yg aku nampak tu

hm hm hm
dat's why la mem besar advised me to settle down after HO jah :3
suruh belajar rajin2 and long list of 'etc's
hahahaha, mcm tau2 je anak beliau ni takde org nak :p

well,surely there are long years still ahead of me
tabik spring kpd senior2 tahun 6 akhir yg telah berjuang dgn jayanya selama 6 tahun setengah di bumi anbia' ni..kudos~

No comments:

Post a Comment