Thursday 8 November 2012

istidraaj

alkisah hari ini aku ada exam... dan semalamnya aku tak boleh tumpu baca buku sebab patah hati inche m sudah ada buah hati iaitu che c sejak zaman dinosaur lagi..even aku tak 'lahir' lagi masa tu... kerja bodoh betul huhhh ... :(

jadi hari ni aku jadi gabra , kecut perut serta segala macam senak dan buaya melibas2 perut.. puncanya tak study punya pasal..

masa menjawab soalan, ada 2 soalan yang memang hanya orang tak baca ja akan keliru.. hukhukhuk .. aku lah satu2nya yang tak baca habis tu.. sampai masa cikgu nak kumpul, aku hentam jawab apa ikut serdak ilmu dalam dada aku ni.. ilmu lari habis sebab maksiat  huhuhu...

lepas cikgu kumpul tu, aku terpeleot atas meja utk beberapa saat, then terus aku cek jawapan.. ya ALLAH , betul semua apa yg aku jawab tadi ?!?!?? teka apa perasaan aku? 

gembira? haram..
bangga sebab tak baca tapi boleh jawab? keji gila perasaan ni
rasa pandai? pergi mampus ~
sedih ? ya, tepat sekali...

sebenarnya, situasi ni selalu berlaku kat aku..
dan pada pendapat aku, ianya macam istidraaj (kelebihan yg ALLAH bagi untuk menyesatkan lagi org yg sedia sesat)
uhuk3 :( 

hampir semua kejayaan aku, aku tak usaha sungguh2 pun..
even aku tak study, aku boleh jawab dalam kelas..
even aku marathon movie, aku still ingat apa cikgu ajar
even aku main2 belajar, aku tak pernah fail apa2 subjek dari tadika sampai sekarang 

ya ALLAH , tolong jangan sesatkan aku dgn kelebihan ni :( aku takut

ya ALLAH , kau ampuni dosa2 kami yang selalu lalai dan leka.. dan bantulah kawan2 kami yang tertangguh sebentar kejayaan mereka, dan janganlah Kau palingkan kami setelah Kau beri hidayah pada kami ... :'( ameen...





No comments:

Post a Comment